Zákazníci po celém světě si kupují vrtulníky Guimbal Cabri G2, protože s nimi chtějí létat. Proto byl navržen tak, aby trávil co nejméně času v servisu a vy si ho mohli v klidu užívat nebo s ním vydělávat.
Robustnost konstrukce Cabri G2 se velice pozitivně neodráží jen na bezpečnosti. Radost z toho bude mít i Váš bankovní účet, který nebudete přiliš zatěžovat. Porovnejte předpokládané kumulativní náklady na údržbu (při uvažovaném průměrném náletu 180 hodin ročně) Cabri G2 s podobnými vrtulníky:
Náklady na provoz jsou skutečně téměř poloviční, než u běžných 2-místných vrtulníků a ještě mnohem více oproti běžným 4-místným vrtulníkům. Jak vlastně údržba u Cabri G2 probíhá?
Systém plánovaných prohlídek
Každý vrtulník je potřeba udržovat stále v perfektní kondici, tak aby vždy byla zajištěna maximální bezpečnost jeho provozu. Výrobce vrtulníku, na základě výpočtů a zkušeností, stanovuje intervaly, po kterých je potřeba provést stanovenou údržbu. Systém údržby Cabri G2 je velice transparentní a v porovnání s podobnými vrtulníky levný.
Interval údržby |
Guimbal Cabri G2 |
Běžný 2-místný vrtulník |
Běžný 4-místný vrtulník |
50 hodin |
8 000,- |
9 000,- |
10 000,- |
100 hodin / 1 rok |
18 000,- |
35 000,- |
50 000,- |
500 hodin |
50 000,- |
70 000,- |
90 000,- |
Generální oprava |
1 800 000,- |
3 000 000,- |
5 000 000,- |
(interval) |
motor: 2200h/12 let reduktory: 2200h |
2200h/12 let |
2200h/12 let |
Ceny ostatních vrtulníků jsou orientační a můžou se měnit v závislosti na kurzu a jednotlivých údržbových organizací.
Životnost kritických dílů
Cabri G2 má velice omezený seznam limitovaných dílů s velmi dlouhou životností. Zde je přehled, opět s porovnáním s podobnými vrtulníky.
Položka |
Guimbal Cabri G2 |
Běžné vrtulníky |
Listy a hlava hlavního rotoru |
6000 hodin |
2200 hodin / 12 let |
Listy ocasního rotoru |
3000 hodin |
2200 hodin / 12 let |
Gumový vak nádrže |
15 let |
2200 hodin / 12 let (pokud ho vrtulník má) |
Plánovaná údržba i limitované díly na Cabri G2 se oproti některým jiným typům počitá od vzletu vrtulníku do jeho přistání, tzn. nezapočítává se doba potřebná pro ohřev a chlazení motoru.